honlaphelp
 
taxi
plazma
sarkihaz
auto
gyemant
vacsi
luxusudules

 

...legalább 40 érdekvédő fogja elmondani, hogy ez ellen miért nem lehet fellépni, ebből legalább 30 vastagon benne van!

 

Irreális reklámok az optikai iparban

Meggyőződésem, hogy az optikai ipar és a látszerészet maradék szakmai tisztességét ezek a reklámok rombolták le.
Persze óriási a pofája azoknak, akik csak így tudnak eladni szemüveget és marketingnek gondolják az egészet, na meg ugyan nekik voltak millióik ezekre a "reklámokra" a szakmai pozícióval való kilátástalan tökölés helyett!

 A véres valóság, hogy ezek a gusztustalan, az egykori szakmainak nevezett látszerész társadalomra rákényszerített eladási technikák vérfagyasztóak és egyetlenegy valóság alapú korrekt szolgáltató vagy ipari szektorban sem működnének!
Ezzel  végleg megpecsételték egy valaha jobb sorsra érdemes kézműves ipar sorsát.
Ez nemzetközi szinten is tudatos gazdasági sunyítás volt. Nincs a világon lassan olyan optika, ahol ne lenne valami ordító mínuszos százalék jel a dekorációban, vagy pár filléres csábítás!
Szerencsétlen hazai optikai "piacunkra" tekintve a legkisebb ellenállás nélkül valósították meg az amúgy is álmoskás piacvédelem kijátszását.

Mostanság már mindenik csapdába esett. Képtelenség irreális ajánlatok nélkül a piacon megmaradni.  A vevők habzó szájjal követelik, hogy kötelezően előre engedjenek az árból!
Az optikákban a nyereségre úgy tekintenek, mint burkolt csalásra, melyet a látáskárosultakra mért a sors. Ezek a termékek amúgy is mint divatcikk csak megfelelő mázzal csúsznak a piacon, valójában mint "gyógyászati segédeszközre" asszociál mindenki, amitől szabadulni akar! Mellesleg ezt az életérzést lovagolja meg az összes lézeres operálgató művész, a természetgyógyász, kontakt webshop és az összes sarlatán, NA MEG A SUNYI REKLÁMOK!

 Újkori kapitalista hazánkban az első jelentős irreális reklám dresszing a kilencvenes évek  közepének azon karácsonyára tehető, mikor csont nélkül felemelték az árakat az Ofotért-Fotex csoportban, majd orrba-szájba hirdették, hogy minden fél áron van, mert ebből már így lehetett engedni.
A szerencsétlen kapualj látszerész is ezt tette ha "jól akarta csinálni"! Akkor még sűrű tömött sorokban kígyózott a beetetett vaksi lakosság eme nagy akcióra! Persze volt már akkor is olyan, hogy osztott-szorzott... Rájött, hogy máshol olcsóbb tisztességes áron.
Tavaszra az összes bedőlt idióta is kijózanodott, de ekkor már két évig nem tellett másik szemüvegre mert elvették a pénzét.
 Innentől viszont ha ütött az óra és jött a november, jött vele minden évben a -50 százalék is!
A lejtőn azóta sincs megállás. Bár az infláció 1000% volt, a legdrágább szemüvegtípusért sem akar fizetni tízezer forint felett egyik átlag elképzelésű humanoid fogyasztó állampolgár. Viszont cserébe minden idióta, a szomszédtól az asszisztensig, elkezdett marhára érteni a szemüvegek beszerzéséhez. A véres valóság az barátaim, hogy aki egyszer megvett egy olcsó szemüveget az többé nem akart semmi másról hallani. Többé nem érdekli a látáskultúra és a technológia!

Ma már bizonyos, hogy szándékos volt ez a néphülyítés és "ócsítás"! Így sikerült kilopni a piacot és a műszaki- és termékmegújulást azon szűköcske szakmai csoport kezéből, akik egzisztenciális visszaélés szintjén sem riadtak vissza egykoron némi erőfölény fitogtatástól és testületi kiskirálykodástól.
 Ez ingerelte a nagyobb kutyák arcát, feljebb a nagytőkében. Nem sokat váratott magára, hogy rájuk toltak reklámokkal és akciókkal olyan piaci feltételeket, hogy ne érje meg nekik tovább dolgozni. Minden külföldi lett! Duma, hogy nem! Ne tévesszen meg bódé, és a szerencsétlen bérenc mindig piros-fehér-zöld, de a többi cucc az honnan van?
Csendesen bekebelezték az őket ellátó nagykereskedelmi csatornákat és komoly márkákat fémjelző gyárakat. "Bedelegálták" testületeiket, és bezárták iskoláikat és kivették kezükből az "önrendelkezés" jogát. Minden bizonyítvány, papír és "jótékony családi protekció" leomlott egy kivételezett hazai brancs csontvázaként.  A szomszédjukban nyitott plázában ma is "olcsóbb" minden, mint amennyiért ők be tudják szerezni, nem hogy haszon keletkezne. Szépen bementek a hiénák a nyúlketrecbe.

Ma ott tartunk, hogy néhány eldugott helyet leszámítva kétes összeköttetés, lezsírozott szűrés és "svindlik" híján már nem érdemes optikai vállalkozásba kezdeni becsületes látszerésznek.
 A kilencvenes évek látszerész kényszervállalkozói ma örülnek, ha elmehetnek valahova csicskának, vagy fanatikusan kábítják magukat az eddig felhalmozott tőke arányában, hogy ez majd megváltozik és végre "rendes ára lesz" megint mindennek. Benyalhattak multiknak, gépekért és technikákért, hogy túléljenek, miközben feladták saját arculatukat és szakmai moráljukat a termékek jóságát illetően.  Megpróbálnak távol-keleti vackokon és a fojtott alkalmazotti béreken és a saját munkaóráikon kitelelni. Ha még valamelyikük "arra vetemedett", hogy gyártott valami terméket a szétvert magyar optikai ipar egykori maradványaival, az is felhagyott ezzel. Legtöbbjük képtelen felfogni a saját hosszú távú helyzetét, viszonylagos jólétben kallódva.
 Persze lehet ezen hörögni, de aki mást állít, rád akar sózni valamit.

Nem véletlen, hogy a kétezres évek újdonsült optikái, mind multik, kétes "befektető" üzletemberek, és sumák biznisz dokik kezében vannak, felfoghatatlan érdekháttérrel.
 Itt szó nincs arról, hogy piaci és szakmai versenyt folytatnának a vevők jobb kiszolgálása és a termék- és látáskultúra bővítés területén. Csicsás hodály, csili-vili kamu műszerek, márkák, hamisítványok, és akció szorozva akcióval. Szemüvegbazár és sunyi "elektrik" web diszkont dukál itt az együgyű nagyokos parasztnak. Minden ingyen van és minden beszerzési ár alatt van! Mikor övék lesz az egész piac, ezt majd visszaszedik, nyugi! ..ha máshol nem, majd az unokádon! Itt igazodjon el a földi halandó, mit kéne vásárolni!
 Mindenki, aki még ért a szakmához, az ő minimálbéres kifizetetlen fekete alkalmazottjuk lesz, aki nem így markettel!
Hajrá akciók, hajrá reklámok! Már csak ezek versenyeznek! internet infó  van róla dögivel, hol olcsóbb!

Vigyázz, minden ingyen van, csak a végén egy nagyon drága szemüveget kell majd megvenni hozzá!

 

 

...na persze, hogyne ja? Szeptikus galéria a vérfagyasztó valóságról:

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player